dinsdag 30 december 2014

Van Gallup via Petrified Forest naar Sedona


Woensdag 8/5/2013

W. had een keer goed geslapen, met behulp van een pil, maar nu was ik weer eens vroeg wakker, om 5 uur al. Het ontbijt was erg karig, alleen wat jammetjes. Ik had gelukkig nog een glutenvrij broodje.  

Vandaag gingen we naar Sedona, maar eerst reden we het stadje Gallup nog even in. Dat viel een beetje tegen, maar het was dan ook nauwelijks 8 graden en nog vroeg, zo rond 8.00 uur.

Mooi huis in Gallup
Window Rock hebben we maar niet meer  gedaan, we wilden uiteindelijk toch Petrified Forest nog eens zien, dus reden we na een tankstop om 8.30 richting Holbrook. Na de grens met Arizona konden onze horloges en G.terug gezet worden, we wonnen hier een uur! Bij Painted Rocks een boel nep beesten. Hier heel veel opzichtige borden van de Native Indians om toch vooral maar hun waren te kopen. Begrijpelijk, maar wij reden aan al deze zaken voorbij. 

Om 9.30 uur waren we al in Petrified Forest, vroeg voor ons doen! In het Visitor Center keken we eerst weer een video om vervolgens de loop te gaan rijden.

Petrified Forest NP




Dit keer stapten we bijna overal uit, bij de diverse uitzichtpunten, zodoende bekeken we het Park beter dan 8 jaar geleden. Ook de Inn bewonderden we van binnen en van buiten. Terwijl ik aan het fotograferen was benaderden twee jongens W. Ze wilden dat hij ze met hun eigen toestelletje, al springend, op de foto zette, het was een project van hen: overal waar ze kwamen springend op de foto. We zouden ze nog een paar keer tegenkomen. Wat hadden de heuvels en het versteende hout prachtige kleuren! Ik kon wel blijven kijken en fotograferen. We kwamen langs Route 66, waar een oude auto stond, de jongens van daarstraks sprongen hier net in. En een lange, lange, trein reed voorbij.


Painted Desert Inn



De nog immer springende jongens

Newspaper Rock was anders dan ik me herinnerde van 8 jaar geleden, je kon er niet meer bij zoals toen. Eén petroglyph kon ik goed in beeld krijgen, maar zonder lange telelens bleef het wel wat ver af.
Newspaper Rock








Tegen één uur reden we het Park uit. We waren lang bezig geweest en hadden daarna nog geluncht met repen kaas, worstje en wat chips, cola en mountain dew. In de auto aten we een appel onderweg naar Holbrook. Het Wigwam motel was er nog steeds. Verder ging het, naar Winslow (een stukje bekende weg) en dan was er de afslag naar Payson, waar we via Camp Verde naar Sedona wilden rijden. Onderweg had W. weer een dipje en heeft hij de auto in het bos een half uurtje stil gezet. Daarna aten we een ijsje bij een tankstation met een winkeltje en reden we door de bossen en heuvels verder naar Cottonwood, om uiteindelijk in Sedona te arriveren. Het werd weer een Motel 8 hadden we besloten. Dat viel nu echter vies tegen, want die was hier bijna 100 dollar! Tja, dit stadje heeft inmiddels flink naam gemaakt natuurlijk en we zaten bij het centrum. Na de bagage gedropt te hebben gingen we op zoek naar Pizzacco’s, voor een glutenvrije pizza. Ik dacht dat dit restaurant aan de linkerkant van de weg lag, W. zei niets, maar het bleek de rechterkant en in 2010 hadden we precies dezelfde discussie vertelde hij, wat ik me vaag herinnerde. Toen we het grote schilderij weer zagen kreeg ik bijna een thuisgevoel. Alles bleek inmiddels geheel glutenvrij, op een paar pizza’s na, hetgeen een pré voor mij was natuurlijk, maar voor W. wat minder! Jammer ook dat het meteen altijd organisch moet zijn. Als voorgerecht had ik overheerlijke warme brie met knoflook en echt heel lekker glutenvrij brood, iets dat ik niet vaak tegenkom. Voor W. een grote champignon met kaas, voor beiden was het voorspel al bijna genoeg. Onze pizza vonden we alle twee helaas een beetje tegenvallen. De korst van die van mij was veel te hard, dat was de vorige keer een stuk beter. En de prijzen waren er ook niet op vooruit gegaan! We aten de helft op en namen de rest mee in een doos, samen met de helft van de brie. Die zou morgen lekker zijn bij ontbijt.  

In het motel werd er weer van alles opgeladen terwijl ik aan mijn verslag werkte en W. lag te snurken. Om 22.00 uur hield ik het ook voor gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten